۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

فيلترشكن پراکسی‌فایرProxifire

پراکسی‌فایر؛ عبور پرسرعت از سد فیلترینگ

 

با محدودتر شدن فزایند دسترسی به اینترنت در ایران و سانسور گسترده وب با فیلترینگ تهاجمی جمهوری اسلامی، ممکن است شیوه‌های قدیمی گریز از سانسور نتواند در برخی اوقات مفید و کارآمد باشد. از طرفی، همواره راه‌های جدیدی برای دسترسی آزادانه به اینترنت توسط سرویس‌های نوین و در قالب پروتکل‌های مختلف ایجاد می‌شوند که اغلب، کمک شایانی به کاربران اینترنت در ایران می‌کنند.

در ماه‌های اخیر و در بحبوحه سیل انسداد دسترسی به وب‌سایت‌های بزرگی که در خارج از ایران میزبانی می‌شوند، دسترسی به برخی از پروتکل‌های مختلف نیز با مشکل مواجه شد تا جایی که بسیاری از کاربران، امکان استفاده ساده از اینترنت را برای برنامه‌ها٬ سرویس‌ها و سایت‌های ابتدایی از دست دادند.

طبق تعریف ویکی‌پدیا، SOCKS یکی از پروتکل‌های شبکه‌های اینترنتی است که بسته‌های شبکه را بین کلاینت و سرور به‌وسیله پراکسی سرور انتقال می‌دهد.” مدتی است که پروکسی‌هایی بر اساس این پروتکل در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند که در شرایطی خاص، نسبت به VPNهای معمول و دیگر روش‌های رایج برای دور زدن فیلترینگ سرعت و کیفیت بهتری دارند.

برنامه پراکسی‌فایر (Proxifier) یکی از ابزارهایی است که امکان اتصال کاربران به اینترنت به‌وسیله پروتوکل «ساکس» را فراهم می‌کند. این برنامه کم‌حجم و کاربردی، به برنامه‌های موجود در سیستم شما (نظیر مرورگرها، مسنجرها و غیره)، اجازه دسترسی آزاد به همه سرویس‌های جهان مجازی را می‌دهد.

از اینجا می‌توانید ویدئوی آموزشی نصب و راه‌اندازی پراکسی‌فایر را (به زبان انگلیسی) ببینید.

از طرفی، امکانات موجود در رابط کاربری Proxifier این قابلیت را دارند تا از طریق آن‌ها بتوانید مدیریت کاملی روی داده‌های در حال انتقال داشته باشید. پس از اجرای این برنامه، شما می‌توانید شیوه دست‌رسی سایر برنامه‌های در حال اجرا روی سیستم‌عامل خود به اینترنت را تنظیم نمایید؛ دسترسی آن‌ها را مسدود کنید و یا اجازه بدهید آن‌ها بدون استفاده از این پروتکل به اینترنت متصل شوند.

در واقع این مزیت، بر خلاف VPNها، به‌سادگی در دسترس شما قرار می‌گیرد تا بتوانید تنظیمات دلخواه خود را روی برنامه‌های‌تان اعمال نمایید. وجود دو نسخه مخصوص ویندوز و مک، یکی دیگر از ویژگی‌های ایده‌آل پراکسی‌فایر است.

نکته مهم اینجاست که استفاده از پراکسی‌فایر فقط برای ۳۱ روز رایگان است و برای فعال‌سازی دائم باید پیش از هرچیز اکانتی بخرید. در حال حاضر، با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان سایت‌های گوناگونی را در رابطه با فروش حساب کاربری ساکس پیدا کرد. برای استفاده آزاد از اینترنت به کمک Proxifier می‌توانید پس از خرید یک حساب کاربری از سایت‌های یاد شده و دریافت آخرین نسخه این برنامه از این آدرس به گشت و گذار بدون سانسور در اینترنت بپردازید. اگر می‌خواهید از پراکسی‌فایر روی سیستم‌های دیگر هم استفاده کنید٬ با دانلود نسخه پرتابل آن از این آدرس٬ می‌توانید آن را روی حافظه‌های جانبی همه‌جا به همراه داشته باشید.

در صورتی که امکان خرید اکانت برای‌تان فراهم نیست٬ می‌توانید از این دو سریال نامبر برای فعال کردن دائمی پراکسی‌فایر استفاده کنید:

T3ZWQ-P2738-3FJWS-YE7HT-6NA3K

KFZUS-F3JGV-T95Y7-BXGAS-5NHHP

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر