۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

اينترنت ماهواره اي -عملكرد کارت DVB مثل یک رسیور


چگونه از کارت DVB مثل یک رسیور معمولی استفاده کنیم؟ 
الزامات مورد نیاز :
1- کارت دی وی بی  ترجیحا از نوع   Sky Ster 2
2- دیش (90 سانتیمتری) بزرگ تر هم بود بهتر
3- ال ان بی
4- کامپیوتر (از 2 MHZ به بالا برای Sky star 2 )
دقت کنید هر چه پی سی شما بهتر باشه کمتر طول میکشه کانال باز شود.
البته این بستگی به کانالی که انتخاب میکنید نیز دارد مثلا کانال های که کیفیت ان ها توپ است صد در صد باز میشوند اما کانال هایی مانند بعضی از تلویزیون های 24 ساعته ایرانی(این روز ها ICC) شاید باز بشه شاید هم نه که اگر باز نشد با یکی دو بار عوض کردن کانال باز میشه(نگران نباشید).
سیستمی که خود شرکت سازنده به عنوان حداقل معرفی کرده چنین است :
pentium ||| 700 MHZ
256 MBRam
MB Free Space 30
Graphic Card 3D
Sound Card 3D
قسمت سخت افزاری کار :
1- نصب کارت دی وی بی Sky Ster 2 روی اسلات PCI.
2- راه اندازی دیش در هر سمتی و بر روی هر ماهواره ای که دوست دارید.اگه خودتون هم میخواهین این کار را بکنید باید از وسیله ای به نام فایندر انجام میشه.بعد از انجام این کار ها نوبت به نرم افزار های مربوط به DVB می رسه که برای دیدن کانال های ماهواره ای و راه انداختن کنترل کارت DVB و باز کردن کانال های کارتی و …. است.
1- کامپیوتر را روشن کنید(دکمه پاور را به آهستگی فشار دهید دقت کنید!!! خیلی مهم است).
2- پس از بالا آمدن ویندوز این پیش برنامه ها را باید نصب کنید.
2-1- ویندوز مدیاپلیر 9.0 به بالا (ترجیها 10.0).
2-2- DirectX 9.0 به بالا که فعلا آخرین ورژنی که اومده DirectX 9.0c Final است.(بعد از نصب سیستم ریست میشه ).
2-3- حالا نوبت به برنامه MPEG2_Decoders است . این برنامه برای نصب کدک های جدید میباشد.
2-4- برنامه Elecard MPEG-2 Decoder را نصب کنید تا فیلم و شو هایی که ضبط میکنید در ویندوز مدیا پلیر قابل پخش شوند(این هم یک دی کدر برای فایل های MPEG2 میباشد ).
خوب تا حالا همه کاری کردیم غیر از کار اصلی:
برای شناساندن کارت دی وی بی به کامپیوتر باید سی دی همراه Sky Star 2 را درون سی دی رام قرار دهیم.
شیفت را 10 ثانیه نگه دارید تا آتوران سی دی اجرا نشود . حالا بر روی مای کامپیوتر (کامپیوتر من) کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه پراپرتیس را انتخاب کنید . در صفحه ی باز شده به تب(زبانه)Hardware رفته و دکمه ی Device Manager را انتخاب کنید . باز صفحه جدیدی باز میشود . در این صفحه برروی گزینه NetworkController (اگر اشتباه نکرده باشم) که زرد رنگ است و شاخه آن باز شده کلیک راست کنید تا منویی باز گردد . از منوی باز شده گزینه Update Driver را انتخاب کنید و مراحل نصب را ادامه دهید تا نصب گردد .

پس از نصب حالا نوبت به نصب برنامه درون سی دی میرسد .
برای این کار به مای کامپیوتر رفته و بر روی درایو سی دی کلیک کنید . از آتوران سی دی گزینهInstall را انتخاب و بار دیگر مراحل نصب را ادامه میدهید تا جایی که صفحهWinLIRCConfiguration باز شود فیش بنفش رنگ 9 پین که در کارتون Sky Star 2 هست رو به یکی از درگاه های سری در پشت کامپیوترتان وصل میکنید . دقت کنید که در صفحهWinLIRCConfiguration باید شماره درگاهی که اون فیش بنفش رنگ رو به اون وصل کردید رو در سمت چپ انتخاب کنید COM2 یا COM1 .
حالا باز در همین صفحه بر روی دکمه Browse که در سمت راست و پایین قرار دارد یک کلیک کنید . در صفحه جدید فایل technisat.cf را انتخاب کنید . دیگه به هیچ کدام از تنظیمات دیگه ی صفحه ی WinLIRCConfiguration دست نزنید . برای پایان دادن به پیکربندی کنترل دکمهOK و بعد نیز دکمه Hide Window را بزنید .

خوب حالا نوبت به انتخاب برنامه یی که میخواهید به عنوان نمایش دهنده ی کانال ها و تصویر باشد است .
این نوع برنامه ها زیاد است و هر کدام معایب و مزایایی نسبت به هم هستند . در میان این همه برمامه 2 نرم افزار طرفدار زیادتری دارند .- DVBDreamProgDVB که در انتخاب یکی از این دو به عنوان بهترین نرم افزار ها هستند . اما برنامه ی DVBDream از جایگاه بهتری برخوردار است و به قول معروف یوزر فرندی تر است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر