۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۴, یکشنبه

روش‌های قفل کردن گوشی اندروید



یک‌شنبه, آوریل 27, 2014
تواناتک: گوشی‌های اندروید امروزی قابلیت قفل و باز کردن به روش‌های مختلفی دارند. هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مطلب درباره روش‌های مختلف قفل کردن گوشی اندروید و ویژگی‌های آن‌ها توضیح خواهیم داد.
باز کردن قفل با تشخیص چهره
سیستم قفل کردن و باز کردن از طریق تشخیص چهره به هیچ وجه به سطح امنیت روش‌های الگو(pattern) و رمز (PIN) نمی‌رسد چرا که در اولین گام، شباهت چهره‌ها می‌تواند منجر به باز شدن قفل گوشی شود.
این روش در نور کم جواب نمی‌دهد و باید به دوربین جلویی گوشی خیره شوید. خوشبختانه روش‌های بهتری نیز مانند «الگو» و «رمز» وجود دارند که بسیار کاربردی‌تر هستند.
روش الگو (Pattern)
به نظر می‌رسد استفاده از سیستم الگو برای باز کردن قفل گوشی پرکاربرد‌ترین روش باز کردن قفل گوشی است و این اتفاق بی‌دلیل هم نیست، چرا که با گوشی‌های لمسی خیلی خوب کار می‌کند. وقتی اولین بار الگو را تنظیم می‌کنید، از شما پرسیده می‌شود که سایز را انتخاب کنید. واضح است که هرچقدر سایز بزرگ‌تر باشد امنیت بالا‌تر است.
تنها نکته منفی این روش این است که تلاش کنید که هرگز الگویی که تنظیم کرده‌اید را فراموش نکنید. روش الگو سخت‌ترین روش برای بازیابی است.
روش رمز (PIN)
پین یا رمز در واقع تعدادی ارقام منحصر به فرد برای صاحب گوشی است و مانند پین تمام ابزارهای دیگر است. در این روش می‌توانید از تعداد ارقام بین ۴ تا ۱۷ استفاده کنید.
واضح است هرچقدر رمز طولانی‌تر باشد، امنیت آن بالا‌تر است اما حتی یک رمز ۴ رقمی هم از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.
روش پسورد
پسورد برای شما بسیار شناخته شده است و به‌‌ همان طریقی کار می‌کند که در همه جای دیگر کار می‌کند. می‌توانید پسوردی بین ۴ تا ۱۷ کاراکتر انتخاب کنید.
تمام نکاتی که در مورد یک پسورد قوی باید رعایت شود اینجا نیز صادق است. هرچقدر پسورد طولانی‌تر باشد امنیت بالاتری دارد اما باید دقت کنید که وارد کردن یک پسورد طولانی برای هربار باز کردن گوشی طاقت فرسا خواهد شد.
روش اطلاعات شخصی صاحب گوشی (Owner info)
در این روش یک ایده ساده وجود دارد: شما اطلاعات شخصیتان را به عنوان رمز استفاده می‌کنید، اگر گوشی شما گم شود یک فرد آشنای معتمد ممکن است به آن دسترسی داشته و آن را به شما برگرداند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر